Smoothies veroveren cafetaria's

Smoothies veroveren cafetaria's

Smoothies, zuiveldrankjes met 'geblend fruit' zijn al een paar jaar in Nederland verkrijgbaar. Ze komen oorspronkelijk uit de Verenigde Staten. Ze zijn daar, maar ook Engeland helemaal 'hot'. Campina gelooft heilig in deze verwendrankjes en wil met Mona Boordevol Smoothie de Nederlandse cafetaria gaan veroveren.

Smoothies zijn van puur fruit gemaakt. Campina heeft aan hun product nog yoghurt toegevoegd. ‘Hiermee past Smoothies uitstekend in de trend van gezonde en lekkere tussendoortjes. Je ziet steeds vaker dat consumenten hun snackgedrag compenseren met gezonde zuiveldrankjes’, aldus Mario Velt, sales & marketingmanager van Campina Nederland Out-of-Home.

De zuivelproducent lanceerde Smoothies al in 2003 op de markt. In tegenstelling tot de Verenigde Staten, lijkt de markt zich hier maar langzaam te ontwikkelen. In de VS zijn smoothiebars niet meer uit het straatbeeld weg te denken. In ons land is het product nog geen gemeengoed. Als het aan de zuivelproducent ligt, gaat dat veranderen. ‘Trends uit landen als Engeland en de VS komen op enig moment overgewaaid naar ons land. Binnen de horecamarkt is het aandeel van frisdranken nog altijd ongelooflijk hoog. Met Mona Boordevol Smoothie willen we inspelen op een nieuw consumptiemoment voor zuivel’, aldus Mario Velt.

Campina brengt Mona Boordevol Smoothie in verschillende verpakkingsvormen bij een zo groot mogelijk publiek onder de aandacht. Uiteraard zijn er PET-flesjes verkrijgbaar. Voor kleinere representatieve horeca en buffetlocaties zijn er kannen en glazen. Ook zijn er tapmachines, speciaal ontwikkeld voor onder meer cafetaria’s. Deze machine tapt een continue gekoeld product, vergelijkbaar met het principe van de milkshake.