Starbucks gaat gezonde sappen verkopen

Starbucks gaat gezonde sappen verkopen

Starbucks heeft fruit- en groentesappenmaker Evolution Fresh overgenomen. Nu de koffiemarkt bijna is verzadigd zoekt de koffieketen naar andere segmenten om de omzet te laten groeien.

Starbucks wil een nieuwe markt aanboren met winkels die zich richten op gezonde natuurlijke dranken en voeding. ‘Onze bedoeling is om in de toekomst nationaal aanwezig te zijn met gezonde sappen en voeding’, liet CEO Howard Schultz de Amerikaanse media weten in een conference call. De markt is enorm, alleen aan gezonde premium sappen al $1,6 miljard en de hele markt voor gezonde voeding is in de VS $50 miljard dollar waard. Starbucks telde $30 miljoen neer voor Evolution Fresh.

Volgens analisten maakt Starbucks een goede kans in deze markt. Het bedrijf beweegt zich al deels in deze markt en weet hoe je dit soort producten moet vermarkten. Of de sappen ook onder Starbuckslabel beschikbaar komen is nog niet bekend.