Thuisbezorgd.NL introduceert eten volgsysteem

Thuisbezorgd.NL introduceert eten volgsysteem

De vraag waar toch het eten blijft hoeft niet langer te worden gesteld. Sinds vrijdag lanceert Thuisbezorgd.NL de Food Tracker, een geavanceerd volgsysteem voor bestellingen op haar site. Het Nederlandse bedrijf claimt het eerste ter wereld te zijn dat een dergelijke dienst aanbiedt. Alleen grote pizzaketens in de Verenigde Staten hebben een soortgelijk systeem. Zij kunnen echter niet de bezorger tot aan de voordeur volgen.

Directeur Groen: 'Tegenwoordig bestellen dagelijks vele duizenden mensen bij ons hun maaltijd. Toch is het zo dat een groot gedeelte van de bestellingen nog altijd telefonisch wordt geplaatst. We hebben een paar maanden geleden onderzocht waar dat aan kan liggen. Wat bleek? Mensen worden na gemiddeld 30 minuten ontzettend zenuwachtig over de status van hun online bestelling. Kennelijk is er toch behoefte aan iemand die aan de telefoon zegt dat het eten er aan komt.'

Thuisbezorgd.NL probeert nu dit bezwaar te ondervangen. De Food Tracker koppelt direct een geschat bezorgtijdstip terug naar de klant en past dat zonodig aan. Te zien is of de bestelling al wordt bereid en wanneer de bezorger daadwerkelijk vertrekt. Ook ontvangt de klant een SMSje wanneer de tafel kan worden gedekt. De Food Tracker werkt vanaf heden bij meer dan 250 bezorgrestaurants in heel Nederland. Directeur Groen: 'We beginnen nu met de uitrol en verwachten nog voor het einde van het jaar 500 van onze 2000 bezorgrestaurants met het nieuwe systeem te hebben uitgerust. We zullen bovendien dit systeem uitbreiden met GPS tracking.' De klant kan de bezorger op een kaartje volgen van het restaurant tot aan de voordeur en weet zodoende tot op de seconde nauwkeurig wanneer hij zijn eten krijgt.

De Food Tracker werkt middels een draadloze touchscreen terminal in het restaurant waarop wordt ingevoerd wat er met de bestelling gebeurt. Via UMTS wordt de status informatie naar Thuisbezorgd.NL gezonden. Voor de satelliet tracking zijn er draadloze verbindingen met de pizzakoeriers, die een GPS-tracker bij zich hebben. Thuisbezorgd.NL combineert de informatie zodat de klant live de complete bestelling kan volgen. Moederbedrijf Takeaway.com, gevestigd te Enschede, zal de dienst na Nederland tevens in andere Europese landen introduceren, te beginnen in Duitsland en België.