nieuws

Twittercampagne McDonalds faalt

Fastfood

Het idee van hamburgerketen McDonald’s was dat sociale media – en dan met name Twitter – ingezet zouden worden om de loftrompet te steken over het eten dat te krijgen is bij de restaurants. De campagne pakte tegenovergesteld uit, meldt de Volkskrant.

Twittercampagne McDonalds faalt

McDonald’s lanceerde vorige week twee hashtags: #meetthefarmers en #McDStories. Via #meetthefarmers twitterden leveranciers van de keten, om te laten zien hoe vers en gezond de gebruikte ingrediënten zijn. Via #McDStories werden tweets de wereld in geholpen als ‘Als je iets met trots maakt, kunnen mensen dat proeven’ – aardappelleverancier McDonald’s #McDStories.’ Voor deze tweets werd betaald, zodat ze prominent op Twitter te vinden waren.

Wat McDonald’s hoopte: dat bezoekers van de keten enthousiast zouden gaan twitteren over het bedrijf en hoe lekker ze daar gegeten hadden. Het tegenovergestelde gebeurde: ‘Ik eet alleen McDonald’s als ik ziek ben, omdat ik er toch al ziek van word’, twitterde Parker Stafford. En: ‘Deze #McDStories worden nooit oud, een beetje als een doos McDonald’s kipnuggets die een week in de zon heeft gestaan.’

Twee uur duurde het geklaag en gegrap over de keten, toen besloot McDonald’s om de #McDStories-hashtag niet meer te gebruiken. Rick Wion, socialemediadirecteur van McDonald’s kwam gisteren met een verklaring: ‘We leren van onze ervaringen.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels