Uitnodiging New York Pizza na kritiek over versheid

Uitnodiging New York Pizza na kritiek over versheid

New York Pizza-directeur Philippe Vorst heeft marketingexpert Cor Hospes uitgenodigd een pizza te komen bakken. Dit naar aanleiding van kritiek van Hospes op een recente marketingcampagne van de pizzaketen.

Hospes stelde recent dat de actie ‘Kies voor vers! Lijst 93’ weggegooid geld is. ‘Het lijkt alsof New York Pizza wil meeliften op de vers- en gezondheidtrend. Dat in relatie tot fastfood is veel te gezocht. Een echte verse pizza maak je zelf en niet van ingrediënten die wellicht al uren in een ijzeren NY-Pizza bak liggen te weken’, aldus Hospes in een reactie op het bericht ‘New York Pizza beplakt verkiezingsborden’ op MissetHoreca.nl.

Vorst reageert door te stellen dat New York Pizza de pizza’s juist vers maakt. ‘Om juist mensen zoals u te laten weten dat het geen magnetronmaaltijden zijn, dat ze niet uit een plasticfolie komen, maar dat ze vers na de bestelling pas worden gemaakt, met verse ingrediënten’, aldus Vorst.

Vorst vervolgt: ‘Het bewijs, ik nodig u uit om naar een NYP-vestiging te komen en samen met mij een verse overheerlijke pizza te maken, lekkerder dan dat u hem zelf maakt, met eerlijke verse producten’.

Hospes krijgt volgens Vorst de kans om met eigen ogen te aanschouwen hoe pizza’s bij NYP worden gemaakt. New York Pizza kwam onlangs met de actie ‘Kies voor vers! Lijst 93’ in het nieuws toen het reclameposter plakte op verkiezingsborden.

Hospes laat weten graag op de uitnodiging in te gaan. ‘Maar niet op een plek die hij vooraf heeft bedacht. Ik zoek de vestiging uit en bel hem een uurtje van te voren’, aldus Hospes, die verder aangeeft graag inzicht te willen hebben in de suppliers van New York Pizza.