nieuws

Wakker Dier start radiocampagne ‘voor’ Burger King

Fastfood

Stichting Wakker Dier is deze week gestart met radiospotjes ‘voor’ Burger King. De boodschap: ‘Nu bij Burger King: biggetjes die onverdoofd worden gecastreerd!

Wakker Dier start radiocampagne ‘voor’ Burger King

De spotjes zijn een knipoog naar de reguliere reclamecampagnes van fastfoodketens als Burger King, schrijft FoodExpress.nl.

Wakker Dier protesteert op deze wijze tegen het gebruik van varkensvlees van biggen die vlak na hun geboorte onverdoofd worden gecastreerd.

Eerder deze maand had de campagne van de dierenclub succes bij snackfabrikanten Mora en Febo. Toen kondigde Wakker Dier al aan dat Burger King een volgend ‘slachtoffer’ zou worden.

Mikpunt

Naast Burger King, zijn ook Pizza Hut en Domino’s Pizza het mikpunt van de campagne van Wakker Dier.

Wakker Dier verklaart: ‘Mora, Johma, Aviko en Topking hebben inmiddels te kennen vanaf januari 2009 geen vlees meer te gebruiken waarvoor biggen onverdoofd zijn gecastreerd. Ook de leden van de VNV (Stegeman, Zwanenberg en Unilever Bestfoods), de AKSV (Van Oers, Beckers en anderen) hebben dit toegezegd.’

HEMA, Unox, McDonald’s, La Place en Struik zegden dit al eerder toe. Febo liet onlangs al weten per januari 2008 over te gaan op vlees van Milieukeur, waarvoor helemaal geen biggen zijn gecastreerd.

Zie ook:

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels