Wendy's gaat 'fritesstrijd' aan met McDonald's

Wendy's gaat 'fritesstrijd' aan met McDonald's

Hamburgerketen Wendy's gaat met haar natural-cut fries de strijd aan met McDonald's. De keten wil met een marketingoffensief een groter marktaandeel op de fritesmarkt verwerven.

Wendy’s maakte afgelopen week bekend dat in een blinde smaaktest 56 procent van de consumenten de haar frites het lekkerst vindt en dat 39 procent van de consumenten een voorkeur heeft voor de frites van aartsrivaal McDonald’s.

McDonald’s is veruit de grootste op de Amerikaanse markt en dat komt deels doordat de Amerikaanse consument een voorkeur heeft voor de frites van de hamburgergigant. Wendy’s wil nu meer marktaandeel verwerven met een publiciteitsoffensief rond haar nieuwe in november geïntroduceerde frites. De frites is skin-on gemaakt van een speciale aardappel en wordt met zeezout op smaak gemaakt. De keten zegt sinds de introductie 16 procent meer frites te verkopen.

Dit najaar komt de keten ook met een nieuwe hamburger. Die moet net als de natural-cut fries de keten een ‘verser’ en kwalitatief beter imago bezorgen.