Yum! Brands (KFC) doneert $ 80 mln aan WFP

Yum! Brands (KFC) doneert $ 80 mln aan WFP

YUM! Brands, het moederbedrijf van onder andere KFC en Pizza Hut, doneert 80 miljoen dollar aan het Wereldvoedselprogramma (WFP). Daarnaast zegt het twintig miljoen uur aan vrijwilligerswerk toe.

De fastfoodgigant heeft tijdens het Clinton Global Initiative toegezegd de 80 miljoen dollar de komende vijf jaar in te zamelen en te doneren.

Met dat bedrag kunnen tweehonderd miljoen maaltijden vertrekt worden aan ondervoede schoolkinderen in ontwikkelingslanden. Daarnaast heeft Yum! Toegezegd om de komende vijf jaar twintig miljoen uur aan hongerbestrijding te besteden door middel van vrijwilligerswerk in de plaatsen waar het bedrijf gevestigd is.

Lege maag

Yum! Wil via deze weg aandacht vragen voor de hongerproblematiek, om zo anderen ervan te overtuigen mee te werken aan een oplossing. Zangeres Mariah Carey treedt op als ambassadrice. Donateurs kunnen gratis een song van haar downloaden. De actie wordt in alle KFC-restaurants in ons land ondersteund.

‘Honger is niet acceptabel’, zegt topman David Novak van Yum! Brands. ‘De samenleving kan en mag niet toestaan dat bijna 925 miljoen mensen honger lijden en elke dag met een lege maag moeten gaan slapen. Wij vinden, als ’s werelds grootste horecaonderneming, dat het ons voorrecht en onze verantwoordelijkheid is om een zinvolle oplossing te bieden aan dit ernstige probleem’.

Yum! Brands beschikt wereldwijd over bijna 36.000 restaurants in meer dan honderd landen. De merken die onder Yum! vallen zijn Kentucky Fried Chicken, Pizza Hut, Taco Bell en Long John Silver’s.