De investering zal volgens eigen zeggen worden gebruikt voor verdere groei, uitbreiding van het aantal landen waarin de service actief is, productinnovatie en verdere versterking van de positie van Just-Eat als wereldleider in de online maaltijdservice.
In een commentaar op de investering zegt Klaus Nyengaard, chief executive officer van Just-Eat dat de nieuwe investering de voortdurende uitbreiding van helpen. Nyengaard: ‘Takeaway e-commerce heeft een enorm groeipotentieel, en Just-Eat loopt wereldwijd voorop in het veranderen van de manier waarop mensen hun eten bestellen’.
Nyengaard vervolgt: ‘Vitruvius Partners heeft een lange geschiedenis van investeren en het verbeteren van de beste middelgrote bedrijven. We zijn dan ook erg enthousiast over deze nieuwe partner . Deze investering is ook een teken van vertrouwen in alle slimme en hardwerkende mensen binnen onze organisatie’.
Mike Risman, Managing Partner bij Vitruvius Partners, zegt in een reactie: ‘Just-Eat is nu al de grootste online maaltijdservice ter wereld. Wij zijn blij om deel uit te maken van het team op dit belangrijke punt in de ontwikkeling van dit bijzondere bedrijf. Het managementteam heeft op een fantastische manier het wereldwijde leiderschap van Just-Eat verwezenlijkt. Wij zijn ervan overtuigd dat onze investering een sterke financiële basis legt voor de toekomstige groei voor nog vele jaren’, aldus Risman.