Drive-thru belangrijkste omzetmaker voor hamburgerketens

Drive-thru belangrijkste omzetmaker voor hamburgerketens

De drive-thru is in Amerika uitermate populair bij de consument. Researchers van de NPD Group berekenden dat er vorig jaar 12,4 miljard bezoeken werden afgelegd aan een loket, een groei met twee procent ten opzichte van 2010. De drive-thru is hamburgerketens zelfs de belangrijkste omzetmaker.

In de totale quick service en fast food branche is weliswaar carry-out, de afhaalbestelling, nog steeds het belangrijkst. Bij hamburger- en kip- en Mexicaan food-ketens eten is echter de drive-thru het populairst.  Bij hamburgerketens is het afhaalloket met 57 procent van de bezoeken zelfs verantwoordelijk voor meer dan de helft van de bestellingen. Carry-out, de afhaalbestelling, heeft slechts in 17 procent van de gevallen plaats en 27 procent eet de hamburgers in het restaurant.  Bij Mexicaanse quickservice ketens is de drive-thru goed voor 40 procent van de bezoeken bij de kipketens is dat 38 procent. Zij hebben zowel hoegre percentages bij de mensen die terplekke eten als bij de ‘gewone’ afhaalbestellingen.

Snelheid

Bezoekers kiezen volgens de NPD voor de drive-thru vanwege de snelheid. De belangrijkste klacht betreft daarom ook tijdverlies, gevolgd door verkeerd afgeleverde bestellingen en de onverstaanbaarheid van de persoon die de bestelling opneemt. (foto: Flickr)