Kipactie Wakker Dier tegen KFC en Subway

Kipactie Wakker Dier tegen KFC en Subway

Na McDonald's richt Wakker Dier nu ook de pijlen op Kentucky Fried Chicken (KFC) en Subway. De fastfoodbedrijven worden in reclamespots 'geshamed', omdat ze volgens Wakker Dier plofkippen gebruiken in hun producten.

Zaterdagochtend 2 juni start om 07.00 uur de nieuwe ‘shaming en faming’ radiocampagne over de plofkip. Plofkipverkopers KFC, Subway, Iglo en Dr. Oetker worden in de spots ‘geshamed’ omdat zij nog plofkip gebruiken in hun producten, aldus Wakker Dier in een persbericht.

‘A-merken pretenderen in hun reclames de beste ingrediënten te gebruiken. Zij willen niet dat hun klanten te weten komen dat ze zielige plofkuikens gebruiken die overgewicht hebben en vaak met antibiotica op de been gehouden worden’, aldus een woordvoerder van Wakker Dier.

Wakker Dier wil een einde maken aan de verkoop van zogeheten plofkippen. Daarvoor voert het al enige tijd campagne. Twee weken geleden richtte het de pijlen op McDonald’s. Nu zijn fastfoodbedrijven KFC en Subway ‘aan de beurt’. Wakker Dier voegt eraan toe dat McDonald’s nog geen stappen heeft gezet in de richting naar het gebruik van een diervriendelijkere kip.