nieuws

CEO maakt eigenhandig vernieuwde Van Dobben kroket

Fastfood

Bart Bakker, CEO van Royaan, draaide gisteren op de Horecava hoogst persoonlijk een Van Dobben kroket. De vernieuwde ‘croquet’ is het eerste resultaat van de strategie waarin kwaliteit, het gebruik van eerlijke ingrediënten en het leveren van topproducten centraal staat.

CEO maakt eigenhandig vernieuwde Van Dobben kroket

Bart Bakker maakte op ouderwetse ambachtelijke wijze een Van Dobben kroket. Hij kreeg daarbij af en toe tips in gefluisterd van ‘meester croquettenbakker’ Piet Brink die de vernieuwde en verbeterde Van Dobben kroket ontwikkelde.  Daarbij werd teruggegrepen op de originele receptuur van Aat van Dobben uit 1945. Vertaald naar de smaak van nu, zijn belangrijke elementen nog verder verbeterd, te weten vlees, bloem, bouillon, roomboter, kruiden en specerijen. Het resultaat? ‘Een mooie krokante kroket met een ‘lopende’ glanzende vulling’, liet Piet Brink trots zien.

 

Onderscheiden met topproducten

De vernieuwing van de Van Dobben kroket past naadloos in de nieuwe strategie van Royaan, licht Bart Bakker toe. ‘We willen ons onderscheiden met topproducten. Op basis van de delicatessentradities van Van Dobben en Kwekkeboom willen we de markt van de allerbeste snacks opeisen en deze samen met onze klanten verder ontwikkelen. Consumenten vragen in toenemende mate om smaakvolle kwalitatieve snacks. Eerlijke ingrediënten en smaak zijn daarin bepalend.’

 

Broodje met merknaam

De kroket werd gepresenteerd op een speciaal ontwikkeld broodje. Op het broodje is de merknaam terug te vinden. ‘Zo’n broodje kun je branden, dat gaat met een kroket niet.’ De speciale vorm van het broodje is daarbij ook nog eens functioneel: de kroket past er perfect in.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels