Gepaste trots bij Ad van Geloven over FoodService Award Diepvries

Gepaste trots bij Ad van Geloven over FoodService Award Diepvries

Marc van de Wouw, salesmanager Out Of the Home bij Ad van Geloven, is kort na de uitreiking van de FoodService Award 2013 op 2 december 2013 'supertrots, blij en zeer gelukkig' over de winst in de categorie diepvries.

Met een gemiddelde score van 6,93 laat de snackfabrikant van merken als Mora, De Bourgondiër, Ad van Geloven, Welten en van Lieshout branchegenoten als Unilever Ice Cream & Frozen en Aviko achter zich. 'We hebben gewonnen van grote internationale spelers en dat maakt ons op een gepaste manier trots. We genieten er vandaag van, nemen de felicitaties in ontvangst maar blijven met beide beentjes op de grond.' Op 2 december werden in Noordwijk voor de eerste keer de FoodService Awards uitgereikt.

Scherp

De salesmanager van het out of home-kanaal bij de snackfabrikant vindt dat je scherp moet blijven. 'Op één staan is mooi, maar er blijven is de uitdaging.' De award voor de categorie diepvries geeft volgens Van de Wouw aan dat groothandels en outletsformules hun positieve waardering geven voor de fabrikant van snacks. 'Dat is mooi. Het is trouwens de enige categorie waarin we kunnen winnen. We hebben geen non-alcoholisch of houdbare producten.'
In totaal dongen er 43 leveranciers uit zes categorieën mee naar FoodService Awards bij de leveranciers. Ze werden beoordeeld door grossiers en outletformules op vijf criteria: productaanbod, innovativiteit, operational excellence, kennis en samenwerking. Op de twee laatste categorieën scoort Ad van Geloven over alle categorieën als allerbeste fabrikant. In de categorie diepvries wint de snackproducent ook op productaanbod.

Innovatie

Volgend jaar is het streven om weer op nummer één te staan bij de diepvriesproducten. Andere ambitie is om hoger te scoren op het onderdeel innovatie waar Ad van Geloven nu de derde positie inneemt. 'We zijn met innovatie bezig maar moeten daar meer over communiceren naar de grossiers en outletformules.' De snackfabrikant is onder meer actief als ontwikkelaar van huismerken voor outletformules en private labels voor grossiers. Verder zijn nieuwe concepten rond krokettenmerken Mora en de Bourgondiër in ontwikkeling. 'Eerst gaan we het rapport eens inhoudelijk heel goed lezen om te kijken op welke details we kunnen verbeteren maar we koesteren ook wat we goed doen.'