Kwekkeboom-kroket dit voorjaar naar supermarkt

Kwekkeboom-kroket dit voorjaar naar supermarkt

De befaamde kroketten van Kwekkeboom zijn binnenkort ook te koop in de supermarkt. Tegelijkertijd meldt fabrikant Royaan dat het assortiment snacks onder het merk Kwekkeboom flink wordt uitgebreid en dat het assortiment deels exclusief blijft voorbehouden aan sector foodservice.

Marketingdirecteur Flip Houtman van Royaan realiseert zich terdege dat de verkoop van Kwekkeboom-kroketten in de supermarkt een gevoelige snaar raakt bij cafetariahouders. ‘Maar het gaat om slechts een beperkt deel van het assortiment. Het biologisch assortiment, vegetarische snacks, de seizoensspecialiteiten en specials zoals de goulashkroket blijven exclusief bestemd voor foodservice.’

Investeren in foodservicesector

Bovendien gaat Royaan flink investeren in de foodservicesector, zegt Houtman. ‘Met marketing en met nieuwe producten.’ Het assortiment wordt op korte termijn uitgebreid met een draadjesvleeskroket en kaassoufflés. ‘We gaan met Kwekkeboom nieuwe dingen doen, nieuwe verse ingrediënten gebruiken en andere smaakvariaties opzoeken’, aldus Houtman. ‘Denk aan kaas, vis, vlees en groenten. De commerciële ondersteuning gaan we concentreren bij foodservice klanten, juist omdat we een belangrijk deel van ons assortiment exclusief aan hen blijven leveren.’

Ook komen speciale acties rondom exclusieve foodserviceproducten en er worden social media zoals Facebook ingezet. Volgens Houtman levert de verbreding van het assortiment zeker toegevoegde waarde aan cafetaria’s. ‘We zetten, net als bij Van Dobben, in op de delicatessentraditie en topkwaliteit van onze merken. Als Kwekkeboom nog sterker en nog bekender is bij de consument is dat ook in het belang van de cafetariahouder. Die kan dan met een breder assortiment aan producten profiteren van een merk waar de consument écht naar vraagt. De waarde, omzet en marge zal daardoor toenemen.’

Marketingdirecteur Flip Houtman van Royaan realiseert zich terdege dat de verkoop van Kwekkeboom-kroketten in de supermarkt een gevoelige snaar raakt bij cafetariahouders. ‘Maar het gaat om slechts een beperkt deel van het assortiment.’ Het biologisch assortiment, vegetarische snacks, de seizoensspecialiteiten en specials zoals de goulashkroket blijven exclusief bestemd voor foodservice.’

Investeren in foodservicesector
Bovendien gaat Royaan flink investeren in de foodservicesector, zegt Houtman. ‘Met marketing en met nieuwe producten.’ Het assortiment wordt op korte termijn uitgebreid met een draadjesvleeskroket en kaassoufflés. ‘We gaan met Kwekkeboom nieuwe dingen doen, nieuwe verse ingrediënten gebruiken en andere smaakvariaties opzoeken’, aldus Houtman. ‘Denk aan kaas, vis, vlees en groenten. De commerciële ondersteuning gaan we concentreren bij foodservice klanten, juist omdat we een belangrijk deel van ons assortiment exclusief aan hen blijven leveren.’

Ook komen speciale acties rondom exclusieve foodserviceproducten en er worden social media zoals Facebook ingezet. Volgens Houtman levert de verbreding van het assortiment zeker toegevoegde waarde aan cafetaria’s. ‘We zetten, net als bij Van Dobben, in op de delicatessentraditie en topkwaliteit van onze merken. Als Kwekkeboom nog sterker en nog bekender is bij de consument is dat ook in het belang van de cafetariahouder. Die kan dan met een breder assortiment aan producten profiteren van een merk waar de consument écht naar vraagt. De waarde, omzet en marge zal daardoor toenemen.’

Marketingdirecteur Flip Houtman van Royaan realiseert zich terdege dat de verkoop van Kwekkeboom-kroketten in de supermarkt een gevoelige snaar raakt bij cafetariahouders. ‘Maar het gaat om slechts een beperkt deel van het assortiment.’ Het biologisch assortiment, vegetarische snacks, de seizoensspecialiteiten en specials zoals de goulashkroket blijven exclusief bestemd voor foodservice.’

Investeren in foodservicesector
Bovendien gaat Royaan flink investeren in de foodservicesector, zegt Houtman. ‘Met marketing en met nieuwe producten.’ Het assortiment wordt op korte termijn uitgebreid met een draadjesvleeskroket en kaassoufflés. ‘We gaan met Kwekkeboom nieuwe dingen doen, nieuwe verse ingrediënten gebruiken en andere smaakvariaties opzoeken’, aldus Houtman. ‘Denk aan kaas, vis, vlees en groenten. De commerciële ondersteuning gaan we concentreren bij foodservice klanten, juist omdat we een belangrijk deel van ons assortiment exclusief aan hen blijven leveren.’

Ook komen speciale acties rondom exclusieve foodserviceproducten en er worden social media zoals Facebook ingezet. Volgens Houtman levert de verbreding van het assortiment zeker toegevoegde waarde aan cafetaria’s. ‘We zetten, net als bij Van Dobben, in op de delicatessentraditie en topkwaliteit van onze merken. Als Kwekkeboom nog sterker en nog bekender is bij de consument is dat ook in het belang van de cafetariahouder. Die kan dan met een breder assortiment aan producten profiteren van een merk waar de consument écht naar vraagt. De waarde, omzet en marge zal daardoor toenemen.’