nieuws

McDonald’s test familievriendelijk concept

Fastfood

McDonald’s test een familievriendelijkere versie van het restaurantdesign in Europa. Het zogenaamde ‘Spirit of Family’ design moet vooral het aantal stressvolle momenten tijdens het bezoek verminderen en de gezinnen meer plezier bieden.

McDonald’s test familievriendelijk concept

Het nieuwe design wordt onder meer getest in een restaurant in Milton Keynes, op een uur van Londen en in een restaurant in Grabenstatt, Duitsland. Het doel van het design is om het aantal stressvolle momenten voor families te verminderen en het plezier van het bezoek aan de keten te vergroten, meldt Nation’s Restaurant News.

De ‘Spirit of Family’ restaurants hebben een apart restaurantgedeelte, dat McDonald’s omschrijft als een ruimtelijke en comfortabele eetkamer, met flatscreen’s aan de wanden. Op die tv’s worden speciaal ontwikkelde demonstraties getoond, van bijvoorbeeld goocheltrucs en origami. Ook zijn de familievriendelijkere restaurants voorzien van nieuwe speelhoeken en iPad’s in de tafels waarop games gespeeld kunnen worden, maar waar ook de krant op gelezen kan worden.

Gezinnen kunnen tevens vanaf hun tafel de bestelling doorgeven en vervolgens op een scherm in de gaten houden of deze bestelling klaar is. Deze kunnen ze dan ophalen bij een speciale afhaalcounter.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels