Nieuwe cafetariaformule: Eat&Joy

Nieuwe cafetariaformule: Eat&Joy

Eat&Joy is een nieuwe cafetariaformule, een initiatief van Hans van Engelen en Gerald Janssen. Zij hebben met HG Formulehuis hun eigen franchisebedrijf opgericht.

De formule moet volgens de initiatiefnemers een onderscheidende formule worden 'van ondernemers voor ondernemers', zegt Van Engelen tegen Out of Home Shops. 'Wij gaan voor betaalbare en laagdrempelige samenwerkingsovereenkomsten in plaats van langlopende wurgcontracten. Als onafhankelijke club ten opzichte van groothandels kunnen we de eerlijke en transparante steun bieden die de ondernemer behoort te krijgen,' zegt Van Engelen.

Doelgroep

De formule gaat zicht richten op vier doelgroepen: kinderen, families, alleenstaanden en senioren. Vooral de senioren worden een belangrijk mikpunt voor Eat&Joy. 'De ouderen zijn tegenwoordig langer vitaal en hebben ook wat te besteden. Met specifieke actieproducten, zoals seniorenmenu's en koffie met appeltaart, willen we ze verleiden', zegt Janssen.

Eerste vestiging

De eerste vestiging gaat in april open, waar dat is wordt later bekend gemaakt. Van Engelen & Janssen verwachten rond de zomer vijf Eat&Joy-filialen te hebben. Voor het eind van het jaar zullen dit er 15 tot 20 zijn.