KFC voelt in China gevolgen vogelgriep

KFC voelt in China gevolgen vogelgriep

Het Amerikaanse fastfoodconcern Yum Brands, moederbedrijf van Kentucky Fried Chicken (KFC), voelt de gevolgen van de vogelgriep in China. Daarvoor waarschuwt de onderneming in een melding bij de Amerikaanse beurswaakhond SEC.

‘De afgelopen week heeft publiciteit over de vogelgriep in China een aanmerkelijke, negatieve invloed gehad op de verkopen van KFC’, schrijft Yum Brands. Hoe groot de gevolgen precies zijn, is nog niet duidelijk. De omzetcijfers voor april worden in mei bekendgemaakt.

Het is de tweede keer in korte tijd dat de Chinezen kipsnacks links laten liggen omdat ze twijfelen over de voedselveiligheid. Eerder had KFC al veel last van berichten over hoge concentraties antibiotica in kippenvlees.

Vorige maand daalden de verkopen met 16 procent. De malaise overschaduwde de omzetgroei van 4 procent bij zusterbedrijf Pizza Hut. De totale omzet van Yum Brands in China nam in maart met 13 procent af.