nieuws

Belangrijk: Bewust betrokken zijn

Fastfood

Richard van Dop van De Parel Foodmaster in ’s Gravenzande gaf op het Cafetaria 2.0 Event een sessie voor de aanwezige ondernemers over bewust betrokken zijn bij gasten.

Belangrijk: Bewust betrokken zijn
Joris Telders

In zijn tien jaar ondernemerschap heeft Richard van Dop die betrokkenheid gecreëerd door goed te luisteren naar zijn gasten en door zich te manifesteren als sponsor voor lokale sportclubs. Na een korte, maar vooral snelle, introductie over zichzelf en zijn zaak, vertelde Van Dop hoe hij die betrokkenheid creëert.

Cadeautjes

‘In feite heb je een hele korte tijd om interesse te tonen in wat de gast doet, want hij is niet heel lang bij jou in de zaak.’ Toch zijn er volgens Van Dop genoeg andere manieren. ‘Via de Foodmaster Spaarpas weet je bijvoorbeeld wanneer mensen jarig zijn. Dan geven we ze een waardebon.’ Hoe vaak de gast komt, maakt niet uit. ‘Iedere gast is even belangrijk.’

MVO

Daarnaast toont Van Dop betrokkenheid door in het bestuur te zitten van bijvoorbeeld een ondernemersvereniging. ‘Zo weet ik wat er speelt bij de inwoners.’ Als zo’n vereniging een activiteit organiseert, doet Van Dop graag mee. ‘Laatst werd er een kunstroute georganiseerd, waar wij aan mee hebben gedaan door de deelnemers een gratis ijsje bij ons te laten halen. Dan komen er toch weer nieuwe gasten in je zaak, die door de positieve indruk graag weer terug komen.’

Sponsoring

Ook sponsort Van Dop diverse sportclubs. ‘Daardoor ontstaat een leuke mond-op-mond-reclame en zien gasten je bedrijf op een positieve manier. Bovendien levert dat zo nu en dan ook nog leuke media-aandacht op.’ Soms staat Van Dop met een artikel in een clubblad: ‘Dat gebruiken we om ons bedrijf te promoten. We communiceren daarin geen aanbiedingen, omdat we het hele jaar door toegankelijk willen zijn voor iedereen.’

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels