Fastfood verliest slechte imago

Fastfood verliest slechte imago

Het imago van fastfood verbetert. Steeds meer ketens schakelen om naar vers fruit, groente, salades en sandwiches of wraps.

Het assortiment wordt steeds vaker  diverser, gezonder, trendy  en duurzaam, stelt het Foodservice Instituut Nederland op basis van een onderzoek van vakblad van FoodService Europe and Middle East (FSE). De conclusie van FSE is dat gezonde producten tegenwoordig sexy zijn.

FSE onderzocht drie buitenlandse ketens EXKi (heeft ook een vestiging in Den Haag), dean & david en Hitzberger. 'Deze drie concepten bewijzen dat gezond eten getransformeerd kan worden in sexy producten die gewild worden door een breed publiek en niet enkel alleen door de niche.'

Het nieuwe fastfood is vers, bevat meer vitaminen, minder calorieën en geen toegevoegde stoffen. Dat maakt het waardevol voor de consument. Het is deze overeenkomst die volgens de onderzoekers van FSE gedeeltelijk ten grondslag ligt aan het succes van de ketens.