Nieuw Frituurcentrum wil communiceren richting consument

Nieuw Frituurcentrum wil communiceren richting consument

Het Frituurrcentrum wil naast kennis- en innovatieplatform ook een grote rol vervullen bij het communiceren richting de consument. Zo wil het 'de werkelijke oorzaken van obesitas' aan het licht brengen.

Deze week is de opstart van het Nederlands Frituurcentrum met een gang naar de notaris en de lancering van de website www.frituurcentrum.nl een feit geworden.  Het Nederlands Frituurcentrum wil stap voor stap uitgroeien tot het kennis- en innovatieplatform van de frituurbranche.

In een persbericht laat het weten dat het Frituurcentrum een grote rol gaat vervullen bij de communicatie richting de consument. ‘Op basis van verkeerde beeldvorming associëren zij nu nog friet, kroketten en andere gefrituurde lekkernijen met vet en ongezond voedsel. Door te zorgen voor meer kennis over het frituren in het algemeen, kan er met meer kennis van zaken gediscussieerd gaan worden over bijvoorbeeld de werkelijke oorzaken van obesitas’, aldus het Frituurcentrum in een persbericht.

Het Frituurcentrum stelt dat hiermee het imago van de branche en de negatieve beeldvorming bij de consument positief kan veranderen.