Beursgang voor Just-Eat

Beursgang voor Just-Eat

Just-Eat maakt zich op voor een beursgang. Emerce schrijft dat de van oorsprong Deense onderneming daarmee 100 miljoen pond willen ophalen, bedoeld om verder te kunnen groeien op de dertien bestaande markten én nieuwe markten.

De orderbalie van veel bezorgrestaurants in Europa, Just-Eat, maakt zich op voor een beursgang in Londen', zo schrijft Emerce op de website.

Groeien

De beursgang, waarmee de Denen 100 miljoen pond willen ophalen, is maandagochtend 17 maart bekendgemaakt.

Met het geld dat de beursgang oplevert, wil Just-Eat investeren om verder te kunnen groeien in de dertien bestaande markten en intrede te doen op nieuwe markten.

Mobiele kanaal

Volgens het artikel is het mobiele kanaal een belangrijke component bij die groei. 'Consumenten grijpen vanzelf naar de applicatie om orders te plaatsen, daarvoor is Google niet per se meer nodig', aldus Emerce.

App

De app zorgt ook voor gedragsverandering, aldus het artikel. Mobiel bestellende klanten geven in toenemende mate aan dat ze de bestelling willen ophalen.

Omzet en winst

Emerce schrijft dat Just-Eat in 2013 een omzet van 96,8 miljoen pond realiseerde, een stijging van 62 procent, en een winst van 14,1 miljoen pond (+518 procent).

In dat jaar verzorgde het 40,2 miljoen orders (+59 procent) voor 36.415 aangesloten restaurants.