Wijn, bier en maaltijden bij Starbucks

Wijn, bier en maaltijden bij Starbucks

De Amerikaanse koffieketen Starbucks start met de verkoop van bier, wijn en kleine maaltijden. In combinatie met de uitbreiding van de assortimenten thee en vruchtensappen moet dat leiden tot een verhoging van de omzet.

De verkoop van wijn, bier en kleine maaltijden door Starbucks wordt gemeld door Beurs.nl. Eerder al maakte Snackkoerier melding van de uitbreiding van het thee- en vruchtensappenassortiment en de cadeaukaarten en de focus op mobiele betalingen.

Amerikaanse koffieketen

Het moet de Amerikaanse koffieketen uit Seattle een hogere omzet opleveren. De assortimentsuitbreiding start volgens het artikel in de Verenigde Staten en wordt vooralsnog niet toegepast in Europa.

Alcoholische dranken

Starbucks startte al in 2010 met de verkoop van alcoholische dranken in een aantal Amerikaanse vestigingen, aldus Beurs.nl.

Inmiddels gebeurt dat in veertig vestigingen en spreekt de onderneming van een succes.

Nederland

De koffieketen heeft in Nederland inmiddels 43 vestigingen. Wereldwijd zijn dat er ruim 20.000, waarvan zo'n 11.500 in de Verenigde Staten.

Vestiging in trein

Vorig jaar november baarde Starbucks opzien met een vestiging in een trein van de Zwitserse spoorwegmaatschappij SBB. Een fotoreportage van deze locatie is hier te bekijken.