McDonald's wil omzet uit ontbijt verdubbelen

McDonald's wil omzet uit ontbijt verdubbelen

McDonald's gaat stevig inzetten op het ontbijt. In twee tot drie jaar moet het percentage omzet uit de ochtendmaaltijd stijgen van 4 à 5 procent naar 8 tot 10 procent, aldus algemeen directeur McDonald's Nederland Jo Sempels. Vanaf 15 april ligt er een geheel vernieuwd assortiment in de 236 restaurants van de fastfoodketen.

'Met een geheel vernieuwd ontbijtassortiment breekt McDonald's vanaf vandaag de ontbijtmarkt open', aldus Nederlands grootste horecabedrijf in een persbericht.

Prijsstelling

'Niet alleen met een scherpe prijsstelling, maar vooral met een breed assortiment typische McDonald's-producten.'

Meer en meer Nederlanders ontbijten buiten de deur en als het aan McDonald's ligt, doen ze dat vanaf vandaag in een van de 236 restaurants van de fastserviceketen, aldus de onderneming.

Jo Sempels

Algemeen directeur Jo Sempels: '4 tot 5 procent van onze totaalomzet realiseren we op dit moment met ontbijt. In twee tot drie jaar moet dat 8 tot 10 procent worden.'

McMuffin

Het ontbijtassortiment bestaat nu uit een vernieuwde croissant met jam en boter en nieuwe producten als de pancakes met stroop, de McMuffin ham-kaas en de McMuffin kaas. Het product dat in het assortiment blijft, is de McMuffin met bacon en ei.

Dranken

Al deze producten worden aangeboden voor €1,95. In combinatie met een van de aangeboden dranken (diverse soorten koffie, thee, jus d'orange, appelsap, biologische melk of een fruitdrank) bedraagt de prijs €2,95.

Koffie

Sempels laat in het persbericht weten dat McDonald's afgelopen jaar met barista's hard heeft gewerkt aan de optimalisatie van de koffievarianten, omdat goede koffie voor veel consumenten een belangrijke reden is om een ontbijt buiten de deur te nuttigen.