Délifrance stuwt lunch snelste stijger Cafetaria Top 100

Délifrance stuwt lunch snelste stijger Cafetaria Top 100

De shop-in-shop van Délifrance heeft gezorgd voor een stevige toename van de lunchomzet bij Kwalitaria 't Centrum in Oostvoorne. 'We hebben echt een nieuwe doelgroep aangeboord', aldus eigenaar Ton Vis. 'Meer dan 40 procent kiest tijdens de lunch voor het assortiment van Délifrance. Op de totale omzet zijn de broodjes inmiddels goed voor zo'n 8,5 procent.

Ton en Tea Vis voegden vorig jaar een shop-in-shop van Délifrance toe aan de bedrijfsvoering van Kwalitaria 't Centrum in Oostvoorne, in oktober 2013 de snelste stijger in de Cafetaria Top 100 (van 99 naar 30).

Ze hoopten daarmee de lunch een boost te kunnen geven.

Nieuwe doelgroep

Een jaar later durft Vis - voorzichtig - te concluderen dat dit is gelukt. 'We hebben echt een nieuwe doelgroep bereikt', aldus de ondernemer in een video-interview met Snackkoerier. '

Verbouwing

Begin dit jaar vernieuwde het echtpaar het zitgedeelte van hun zaak. Vis spreekt van een verbouwing in twee delen met een totale investering van ongeveer €250.000.


In de Snackkoerier-editie van zaterdag 24 mei meer over deze verbouwing.

Bekijk hier foto's van het resultaat.