Kentucky Fried Chicken in zee met MyOrder

Kentucky Fried Chicken in zee met MyOrder

Klanten van twee vestigingen van Kentucky Fried Chicken (KFC), Amsterdam Buikslotermeerplein en Tilburg, kunnen vanaf nu bestellen en betalen via de MyOrder-app en de speciaal voor KFC ontwikkelde KFC Order App.

Klanten plaatsen met MyOrder zelf hun bestelling in het kassa-systeem van KFC. Ze betalen direct bij het bestellen en de producten staan klaar op het moment dat ze in het restaurant aankomen. KFC heeft als quick service restaurant met deze app de primeur in de Benelux, zo zegt de fastfoodformule.

Als de test in de twee filialen goed verloopt, krijgen alle 43 zaken de beschikking over het bestellen en betalen via MyOrder.

Bart de Kool, hoofd communicatie bij KFC zegt: 'Bij klanten die hun bestelling willen afhalen, maken wij gebruik van de GPS-chip in de telefoons waarmee wordt besteld. Zo worden de producten naar keuze altijd vers klaargemaakt. Voor ons is het belangrijk dat wij onze klanten een snelle service kunnen bieden, in onze branche telt namelijk elke seconde.'

Klanten die in het restaurant eten kunnen aan tafel de bestelling doorgeven met de KFC Order App, waarna de klant aan tafel wordt bediend. De Kool vervolgt: 'Binnen quick service restaurants is dit een unicum waar we trots op zijn: de techniek stelt ons in staat om een extra service te verlenen waar wij anders geen tijd voor hebben.'