De Miami Herald meldt dat er tot eind augustus testen worden uitgevoerd met het versneld leveren van bestellingen. De 60 seconden-regel gaat in wanneer de bestelling is afgerekend. Wordt er dan niet binnen een minuut geleverd, dan krijgt de klant van de Drive-Thru bij een volgend bezoek een lunch gratis.
Doel van de test is om te kijken over de lunchbestellingen bij de fastfoodgigant omhoog kunnen. Zeker nu er een ware ontbijtoorlog gaande is onder fastfoodzaken in de VS zoeken fastfoodbedrijven naar mogelijkheden om meer omzet uit andere markten te halen. De lunchmarkt in dit geval.
Uit eerder onderzoek blijkt dat de doorloopsnelheid in Drive-Thru's de laatste jaren omlaag is gegaan. Oorzaak hiervan is dat veel fastfoodzaken complexere menu's aanbieden die meer tijd kosten om te maken. Met deze pilot in Florida wil McDonald's kijken of het wat tijd kan terugwinnen.
Wereldwijd nam de gemiddeld Drive-Thru tijd de laatste jaren toe van 173 seconden per bezoek naar 181 seconden. Dit is de tijd van bestelling tot levering. Bij de pilot van McDonald's gaat de tijd pas in na betaling van de bestelling. Dan moet binnen één minuut de bestelling worden geleverd.
Het is niet duidelijk wat er met de testresultaten wordt gedaan en of een 60-secondengarantie standaard wordt ingevoerd op termijn.