App Starbucks: 'minder wachttijd, meer food

App Starbucks: 'minder wachttijd, meer food

Bestellen via een app, waardoor je in de winkel niet of korter hoeft te wachten. Het is het nieuwste initiatief van Starbucks. De koffiegigant hoopt daarmee tijd te winnen, die kan worden besteed aan de verse bereiding van food.

Starbucks zet steeds meer in op de verkoop van food en hoopt met de applicatie tijd te winnen bij het verwerken van en wachten op bestellingen, zo schrijft Quartz.

Mobiel bestellen

Hoe het werkt: gasten bestellen via de app al voordat ze de winkel bezoeken en hoeven daar dan niet of korter te wachten.

De tijd die de medewerkers overhouden, kan worden besteed aan het ter plekke bereiden van foodproducten.

Foodsegment

'Ons snelst groeiende segment', zo wordt cfo Troy Alstead geciteerd in het artikel. 'Food is veel ingewikkelder te bereiden dan koffie en zorgt voor vertraging in de wachtrij.'

De applicatie wordt door gasten van Starbucks al veel gebruikt om mobiel te betalen', aldus Quartz.