De overname van Rooswinkel door Sligro kwam voor Snackpoint-eigenaar/directeur Roger Gielen als een donderslag bij heldere hemel. 'Ik weet net zoveel als jullie', zegt Gielen, die gisteren namiddag lucht kreeg van de overname omdat toen het personeel van Rooswinkel is ingelicht.
De Roermondse grossier, aangesloten bij groothandelscombinatie VHC waarmee Snackpoint een contract heeft, levert aan veel van de franchisenemers van de cafetariaketen. 'Rooswinkel bedient 53 Snackpoints', bevestigt Gielen de importantie. Omgekeerd is de cafetariaketen ook een belangrijke klant voor de groothandel. Naar schatting van Snackkoerier zijn de 53 Snackpoints goed voor zo'n 10 tot 12 procent van de ruim €30 miljoen omzet van de Limburgse groothandel.
Wie gaat leveren?
Met de overname van Rooswinkel door Sligro zijn in Limburg geen andere VHC-groothandels actief die de keten (van dichtbij) kunnen beleveren. 'Ik heb vanmiddag een gesprek met Patrick Rooswinkel. Daarna weet ik waarschijnlijk meer', zegt Gielen, die het formulehuis van Snackpoint vorig jaar overnam van Rooswinkel.
Voor Snackpoint-vestigingen in andere delen van het land verandert er volgens Gielen niks. 'Die worden gewoon bediend door de andere VHC-groothandels zoals Kreko in het midden en Actifood in het noorden van het land.'