Drie fastservice opleidingen op maat voor HMSHost

Drie fastservice opleidingen op maat voor HMSHost

De horeca-aanbieder op luchthaven Schiphol, HMSHost, krijgt drie fastservice opleidingen die op maat gemaakt zijn voor dit bedrijf. Spring Instituut gaat de opleidingen ontwikkelen. Dat heeft HMS Host op 12 december bekend gemaakt.

De komende tijd worden de opleidingen MBO-2 Medewerker Fastservice, MBO-3 1e Medewerker Fastservice en MBO-4 Manager/Bedrijfsleider Fastservice geheel op maat ontwikkeld voor medewerkers van HMSHost.

Ontzorgen

De onderwijskundigen van Spring gaan zich verdiepen in de werkwijze en procedures van HMSHost, om de opleidingen te laten aansluiten bij de dagelijkse praktijk. Naast het ontwikkelen van de opleidingen, probeert Spring Instituut HMSHost zoveel mogelijk te ontzorgen bij de implementatie van het gehele opleidingstraject.
In het voorjaar van 2015 kunnen de eerste medewerkers starten met de MBO-2 opleiding. De andere opleidingen worden gedurende de komende jaren ontwikkeld.

Flexibel leren
De overeenkomst voor samenwerking tussen Spring en HMS Host is voor vijf jaar. Jan Willem Hilbron, General Manager van HMSHost Schiphol Airport: 'We bieden al jaren interne BBL opleidingen aan en we merken dat er steeds meer behoefte is om flexibel te kunnen leren. Onze medewerkers werken op allerlei verschillende tijden, zo ook avonden, nachten en weekenden. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een opleidingspartner die ook 24/7 beschikbaar is. Spring Instituut heeft de afgelopen jaren een goede naam opgebouwd in de retail industrie en biedt naast kwalitatieve opleidingen ook administratieve ondersteuning. We kijken uit naar een mooie samenwerking.'

Innovatie award

HMS Host is opgenomen in de Horeca Top 100 van grootste merken en bedrijven van Misset Horeca. Dit jaar staat het bedrijf met een omzet van 107 miljoen euro op de elfde plaats. Bovendien ontving HMS Host dit jaar de Innovation Award van Misset Horeca voor de vele innovatieve concepten die de horeca-exploitant van Schiphol ontwikkelt.