Starbucks: foodomzet in vijf jaar verdubbelen

Starbucks: foodomzet in vijf jaar verdubbelen

Starbucks rekent in de komende vijf jaar op een jaarlijkse omzetgroei van tenminste 10 procent en een winstgroei per aandeel van 15 à 20 procent. Het bedrijf verwacht de omzet uit de verkoop van voedsel in die periode te kunnen verdubbelen tot ruim 4 miljard dollar (€3,2 miljard).

Dat stelde de Amerikaanse koffieketen donderdag 4 december tijdens een bijeenkomst voor beleggers.

Lunch en diner

Het bedrijf verwacht de omzet uit de verkoop van voedsel in die periode te kunnen verdubbelen tot ruim 4 miljard dollar (€3,2 miljard). Vooral lunches en diners bieden groeikansen, aldus Starbucks.

App

De mobiele telefoon speelt een grote rol bij het verzilveren van die kansen. Het gebruik van de Starbucks-app nam dit jaar met 50 procent toe.

McDonald's en Burger King

De verruiming van het voedselassortiment staat haaks op ontwikkelingen bij de fastfoodketens McDonald's en Burger King.

Beide ketens hebben flink in hun menu's gesnoeid, zodat hun personeel sneller bestellingen kan afhandelen.

Bron: ANP