Kwalitaria: '11% omzetgroei in eerste kwartaal

Kwalitaria: '11% omzetgroei in eerste kwartaal

Cafetariaformule Kwalitaria laat weten in de eerste drie maanden van het jaar een omzetgroei van 11 procent te hebben gerealiseerd. Volgens marketingmanager Martijn Boone gaat het om een groei die - vooral - is gerealiseerd door meer gasten en niet door hogere prijzen.

'Een powerstart', aldus fastfoodformule Kwalitaria naar aanleiding van de cijfers over de eerste drie maanden van het jaar. Dat kwartaal leverde een omzetgroei op van 11 procent en een toename van het aantal transacties van 10 procent.

Meer gasten, geen prijsdruk

'Dat is in ieder geval een stuk hoger dat de 1 procent groei die de markt laat zien', zegt marketingmanager Martijn Boone. 'We zien ook dat de groei vooral voortkomt uit het aantrekken van meer gasten en niet door prijsdruk.'

Colijn Rhenen

De overstap van Colijn uit Rhenen en De Daltons uit Voorthuizen naar Kwalitaria hebben daaraan bijgedragen.

Seizoensproducten

Boone: 'En verder ook onze marketingacties en de continue afwisseling van de seizoensproducten. Voor dat laatste komen gasten echt terug.'