Bezoekers Markthal fan van friet Bram Ladage

Bezoekers Markthal fan van friet Bram Ladage

De outlet van Bram Ladage is de op één na populairste foodunit in de Markthal Rotterdam. Uit onderzoek van GfK blijkt dat 10 procent van de bezoekers er iets koopt. Dat 'iets' is in 80 tot 85 procent van de gevallen een puntzak friet, zo laat directielid Rocco Ladage weten aan Snackkoerier.

Onderzoeksbureau GfK ondervroeg bezoekers van de Rotterdamse Markthal (N=556) en daaruit komt naar voren dat 10 procent van hen koopt bij Bram Ladage. Alleen Wah Nam Hong scoort met 13 procent beter.

Rotterdam

Als 'frietbakker uit de Maasstad' mocht Bram Ladage in de Markthal niet ontbreken, zo liet Rocco Ladage kort na de opening al weten (zie video onder het artikel).

De onderneming tekende een contract voor tien jaar voor de exploitatie van een outlet, die in handen is van Carlo en Patricia Ladage.

Puntzak

De puntzak friet is de absolute favoriet. Rocco Ladage: '80 tot 85 procent van de bestellingen. Zo'n 10 tot 12 procent is snacks en het resterende percentage is frisdrank. We hebben ook ijs, maar dat is (nog) geen succes.'


In de editie van Snackkoerier die zaterdag 7 maart verschijnt, een uitgebreide reactie van Rocco Ladage op het succes van Bram Ladage in de Markthal Rotterdam.