'We hebben de snack - een mix van rundvlees en kip - ontwikkeld, maar konden zelf geen goede nieuwe naam bedenken', aldus directeur verkoop Martin de Vries. 'Vandaar dat we besloten er een consumentenactie van te maken.'
Snackpoint
Voor de bedenker van de naam én de cafetaria waar de consument in contact kwam met de snack was er een beloning van 1000 euro.
Cafetaria Top 100
De gelukkige cafetaria was Snackpoint De Passage in Wolvega, nummer 54 in de Cafetaria Top 100 van Snackkoerier.
Winnende naam
De Vries: 'De winnende inzending kwam van een leraar. Hij vertelde zijn kinderen dat ze een naam konden bedenken en dat hij deze anoniem zou inzenden. Dat zette hem uiteindelijk zelf aan tot de naam Anonimo.'
Reden voor de actie
'Waarom wij deze hebben gekozen', herhaalt de directeur verkoop de vraag. 'Omdat wij in de markt merkten dat de snack al door het leven ging als 'Snack zonder naam'. Deze naam sluit daar mooi bij aan. Anonimo alias Snack zonder naam.'
Consumenten
De actie leverde maar liefst 15.333 inzendingen op van consumenten, die overigens niet verplicht waren de snack ook te nuttigen om te kunnen meedoen.
Foodservice
De Vries: 'We hoopten na de introductie in september 5000 dozen met daarin elf snacks te verkopen, we hebben uiteindelijk ruim het drievoudige gerealiseerd.'
De Anonimo is een snack voor de foodservice, die kan worden bereid in de frituur, de oven en de magnetron.