Moeder Burger King ziet verkopen toenemen

Moeder Burger King ziet verkopen toenemen

Restaurant Brands International, de eigenaar van fastfoodketen Burger King en koffieketen Tim Hortons, heeft afgelopen kwartaal goede zaken gedaan. Het concern wist veel klanten naar zijn filialen te trekken.

Dit deed Burger King, door middel van promoties en door nieuwe producten als kruidige kippenfrietjes en de Extra Long Jalapeño Cheeseburger.

Burger King

De verkopen in Burger King-filialen die langer dan een jaar open zijn, namen vergeleken het hetzelfde kwartaal vorig jaar met 6,2 procent toe. Bij Tim Hortons was sprake van 5,3 procent vergelijkbare groei. Hier waren het vooral ontbijtproducten en lunchwraps die meer aftrek vonden.

De totale omzet liep op jaarbasis wel met 8,4 procent terug naar ruim 1 miljard dollar (dik 905 miljoen euro). Dit komt door negatieve wisselkoerseffecten. De nettowinst kwam uit op 49,6 miljoen dollar. Daarmee deed het bedrijf het beter dan analisten hadden voorspeld.