McDonald's lanceert Picto-campagne

McDonald's lanceert Picto-campagne

In plaats van foto's van de Big Mac of McNuggets, gebruikt McDonald's in haar nieuwe campagne pictogrammen van haar meest iconische producten. De big mac, franse frietjes, Happy Meal, quarter pounder, chicken McNuggets en McFlurry zijn voor deze campagne omgetoverd tot opvallende 'Picto's'.

In 2014 startte McDonald's al met de 'No logo'-campagne, om te laten zien dat haar producten merken zijn geworden en onlosmakelijk zijn verbonden aan McDonald's. Het fastfood-bedrijf zegt nu een stapje verder te willen gaan, door haar populairste producten te veranderen in Picto's.

Herkenbaar

'De iconische producten zijn zo uniek en herkenbaar, dat het opzichzelfstaande merken zijn geworden: allemaal iconen die automatisch een link leggen met McDonald's. Daarom kiezen wij voor een campagne, zoals de consument nog niet van ons gewend is,' aldus René Jaspers, Directeur Marketing van McDonald's Nederland.

Picto Puzzel

Tijdens de campagne zijn op abri's ook Picto Puzzels te zien. Door een Picto Puzzel te scannen met de McDonald's App, kan de unieke Picto Puzzel gespeeld worden. Wie de Picto Puzzel oplost, ontvangt direct een coupon in de McDonald's App voor een gratis kleine portie Franse Frietjes bij een McDonald's restaurant in de buurt. De Picto Puzzel is te spelen van 17 februari tot en met 16 maart 2015.