McDonald's ziet lichte omzet stijging

McDonald's ziet lichte omzet stijging

De omzet van McDonald's Nederland is afgelopen jaar toegenomen met 1,1 procent naar €651,8 miljoen. Ook nam het aantal gastbezoeken aan de restaurants toe. De fastfoodketen ligt tevens op schema als het gaat om het realiseren van 1200 arbeidsplaatsen in drie jaar.

Deze cijfers maakte Jo Sempels, algemeen directeur McDonald's Nederland, woensdag 11 maart bekend.

Nieuwe restaurants
De toename van de omzet en het aantal gasten is volgens Sempels te danken aan de opening van nieuwe vestigingen, verdere ontwikkeling van dagdelen in de restaurants en inzet van voordeelacties.

Ontbijt
Met het ontbijtassortiment verwelkomt McDonald's iedere maand 40.000 gasten extra in de ochtend.

Euroknallers
De Iced Frappé's en Iced Fruit Smoothies zorgden voor meer aanloop gedurende de dag. Voordeelacties en Euroknallers zorgen extra impulsen voor gasten, aldus Sempels.

Opleiding
De keten wil in drie jaar 1200 arbeidsplaatsen in Nederland realiseren. De verwachting is dat het eind dit jaar bewerkstelligd is.

McDonald's vaart voor een groot deel op jong talent. Ze blijven daarom investeren in jongeren en hun opleiding.

Bij de fastfoodketen behalen ieder jaar ongeveer 200 medewerkers een mbo- of hbo-diploma.

Mobiel betalen
McDonald's gaat op een nieuw manier werken. Voorheen waren de producten al gemaakt. Nu wordt eerst de bestelling in ontvangst genomen.

Hiermee willen ze in de nabije toekomst mobiel bestellen en betalen mogelijk maken.

Productkwaliteit
Tegenwoordig willen steeds meer gasten weten waar eten vandaan komt, dit constateert Sempels.

Hij vindt dat ze daarom als marktleider voortdurend moeten communiceren over de herkomst en kwaliteit van de producten.

Horeca Top 100
McDonald's staat op nummer 1 in de Misset Horeca Top 100 van grootste bedrijven en merken.