McDonald's wil drie procent ontbijtomzet

McDonald's wil drie procent ontbijtomzet

McDonald's wil het aandeel van de ontbijtomzet verhogen naar twee tot drie procent van de totale omzet. Alle McDrives zijn vanaf 8 uur, of eerder, toegankelijk. Volgens McDonald's groeit het aantal Nederlanders dat buiten de deur ontbijt en kiezen mensen ook steeds vaker voor een hartig ontbijt.

Volgens de fastfoodketen kiezen vier op de tien Nederlanders voor een hartig ontbijt. ‘Een op de vijf Nederlanders heeft ‘s ochtends te weinig tijd om te ontbijten. Het is daarom niet vreemd dat bijna 40 procent van de Nederlanders zegt dat als zij buiten de deur ontbijten, zij dat het liefst doen in een restaurant, waar ze snel en gemakkelijk kunnen genieten van een ontbijtje,’ aldus McDonald’s.

Jo Sempels
McDonald’s Nederland focust zich al langer op het dagdeel ontbijt. ‘Buiten de deur ontbijten groeit sterk in Nederland. Ook wij zien een snelle ontwikkeling van het aandeel van de ochtenduren in onze maandelijkse omzet en een groeiend aantal bezoekers. Wij springen daarop in door te variëren met ons ontbijtaanbod en deze aan te passen op de wensen van ontbijtend Nederland , aldus Jo Sempels, algemeen directeur McDonald’s Nederland.

‘Het is dan ook onze ambitie om het aandeel van ontbijt van nu 1% naar 2% tot 3% van onze totale omzet te brengen.’ Begin dit jaar werd het ontbijtassortiment al uitgebreid bij de vestigingen van McDonald’s met yoghurt met krokante muesli, vers fruit, Innocent, kaiserbroodjes en scrambled eggs met bacon.