Met het Frietje Vrede koopt de klant voor 20 eurocent extra een vredesvorkje bij zijn patatje naar keuze. Daarmee maakt hij van zijn patatje een Frietje Vrede. Met de actie, die loopt tot en met 14 juni 2015, ondersteunen cafetaria’s via War Child kinderen die elders op de wereld nog de gevolgen van oorlog ondervinden.
ProFri en het Nederlands Frituurcentrum ondersteunen de actie.
Deelnemers Frietje Vrede
Zaken die deelnemen aan Frietje Vrede: Verhage Leusden, De Pitstop in Scherpenzeel, Kwalitaria Delifrance Oog in Al, Utrecht, Kwalitaria Duurstede, Wijk bij Duurstede, De Daltons, Voorthuizen, ‘t Pakhuis, De Klomp, Dixy Smultaria, Ermelo, Snackpoint de Brink, Woerden, De Schelp in Roelofarendsveen, Verhage Hoofddorp in Hoofddorp, Eetpaleis ‘t Vosje, Family Lisse in Lisse, FrieteRia in Dronten, Cafetaria ‘t Stamhuijs in Schijndel, Kwalitaria Paradelaan, Nootdorp en Snack-Plaza Willem de Boer. Kijk voor een compleet overzicht van alle deelnemers op FrietjeVrede.
Ondernemers die mee willen doen kunnen via War Child een basispakket kopen (150 euro). Dit bestaat uit 500 vredesvorkjes en promotiemateriaal, zoals een perskit, een raamsticker, en een box voor op de counter. Door de vorkjes te verkopen verdient een ondernemer 100 euro terug. Voor 100 euro extra kunnen ondernemers nog 500 extra vorkjes bestellen.
War Child
Met de aankoop van het vredesvorkje draagt de klant met een klein gebaar bij aan iets groots. In Libanon bijvoorbeeld waar tienduizenden Syrische kinderen deelnemen aan de War Child-programma’s. Daar én in 10 andere landen biedt War Child honderdduizenden oorlogskinderen psychosociale hulp, onderwijs en bescherming. Zo haalt War Child de oorlog uit een kind. Zodat ze weer kunnen spelen, dromen, lachen en groeien. Want kinderen horen niet in oorlog thuis. Nooit.