Kwekkeboom in de prijzen om ovensnacks

Kwekkeboom in de prijzen om ovensnacks
De Kwekkeboom ovenrange is overtuigd eindwinnaar.

De Kwekkeboom Oven-range van Royaan is volgens supermarktvakblad Distrifood de beste introductie van het afgelopen jaar. De ovensnacks van snackfabrikant Royaan heeft de Gouden Wheel of Retail gewonnen, een prijs van het vakblad voor nieuwe producten in de retail.

Jarenlang is er gespeurd naar een oplossing. Frituren is lastig. Je hebt vet nodig, je hebt een frituurpan nodig. Je moet het vet opwarmen. Kortom, gedoe. Kwekkeboom kwam met de Oven-range. Ook de niet-friturende huishoudens kunnen nu los op de snacks. En het werkt’, zo motiveerde de jury de hoofdprijs.

Kwekkeboom had eerder al de categorie-Wheel in ontvangst mogen nemen als beste introductie in de productgroep Diepvriessnacks. Ook ontving de fabrikant de Special Wheel voor de belangrijkste Innovatie van het afgelopen jaar.

De Special Wheel voor het meest marktverruimende product ging naar Hellmann’s Mayonaise van Unilever. De dr. Oetker Pizzaburger won de Wheel or Retail voor diepvriesmaaltijden, pizza’s.