nieuws

Lamb Weston vaart nieuwe koers

Fastfood

Fabrikant van aardappelproducten Lamb Weston (drie fabrieken in Nederland) verandert haar marketingstrategie. Er komen wereldwijd dezelfde nieuwe producten en de klantenservice krijgt een boost.

Lamb Weston vaart nieuwe koers
Wat doen ze hier. patatfabriek Weston Lamb

‘Met de nieuwe merkidentiteit versterken we niet alleen onze mondiale naamsbekendheid, maar ook de waarde van ons merk’, zegt topvrouw Mascha Leijten van de aardappelgigant, in een mail van Lamb Weston aan Snackkoerier.
Om te beginnen lanceert Lamb Weston ‘Connoisseur Fries’. Vrij vertaald: friet voor kenners.
Ook komen er ‘Potato Dippers’: aardappelpartjes, deelgerechten, om mee te dippen. Daarnaast optimaliseert het concern haar productlevering. Bij Lamb Weston noemen ze dat ‘Just-in-Time levering, waardoor de klant minder voorraad hoeft aan te houden, waardoor er meer werkkapitaal vrijkomt.’
De nieuwe koers is de eerste grote merkverandering in de ruim vijftigjarige historie van de onderneming. In zijn wereldwijde expansie hield het merk in verschillende delen van de wereld tot nu steeds verschillende merkidentiteiten aan.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels