Kwalitaria investeert in TV-reclame

Kwalitaria investeert in TV-reclame
Screenshot van de Kwalitaria TV-reclame

Formulehuis Kwalitaria heeft TV-reclames laten maken. De spots, twee stuks, worden afwisselend uitgezonden via diverse Nederlandse kanalen.

Thema van beide commercials is 'Lekker echt'. Kwalitaria wil laten zien dat er in die zaken lekker, maar ook verantwoord kan worden gegeten.

Daarnaast wil het formulehuis met de reclamespots het imago van de fastfoodsector een duw in de goede richting geven.

Meerdere kanalen

'De spots worden de komende drie weken ondermeer uitgezonden via SBS, Net5, Veronica en 24Kitchen. De TV-campagne wordt daarnaast op alle mogelijke manieren ondersteund en versterkt. Denk aan social media en bij onze ondernemers in de winkel', aldus Martijn Boone van FFC, het formulehuis waartoe Kwalitaria behoort.

Het is voor het eerste dat een cafetariaformule investeert in een TV-campagne. 'Dat hebben we vooraf natuurlijk overlegd met onze franchiseraad', vervolgt Boone. 'Het gaat toch om een opgetelde investering van een paar ton.' Exacte bedragen wil Boone niet noemen.

Werkwoord

Wanneer is voor hem de campagne geslaagd? 'Kwalitaria moet een soort van werkwoord worden', lacht de woordvoerder. 'Onze bezoekers moeten bewust kiezen voor Kwalitaria. Dat ze straks allemaal zeggen: We gaan naar een Kwalitaria. In plaats van: naar een cafetaria.'

Nederland telt ruim 130 Kwalitaria's.