Mac 'n Cheetos: Burger King zoekt samenwerking met merken

Mac 'n Cheetos: Burger King zoekt samenwerking met merken

Als antwoord op de steeds toenemende concurrentie op de fastfoodmarkt, zoekt Burger King steeds vaker samenwerking met grote merken. Samen met het bekende chipsmerk Cheetos brengt de burgergigant nu tijdelijk Mac 'n Cheetos op de Amerikaanse markt: gefrituurde macaroni en kaas snacks met een Cheetos-smaak.

Volgens persbureau Bloomberg is de samenwerking met bekende namen in de snack- en snoepwereld één van de antwoorden van Burger King op de toenemende concurrentie op de fastfoodmarkt. Mac 'n Cheese is in de Verenigde Staten een populaire combinatie. Eentje die Burger King nu dus in samenwerking met Cheetos gaat testen op haar thuismarkt. De Mac 'n Cheetos zijn tijdelijk, twee maanden, verkrijgbaar.

Eerste maar niet laatste keer

Cheetos' moederbedrijf is PepsiCo en de samenwerking met Burger King is er eentje die vaker verwacht mag worden, meldt Bloomberg. De twee bedrijven startte de ontwikkeling van de Mac 'n Cheetos een jaar geleden. Voor Cheetos is het de eerste keer dat het in een andere vorm dan chips op de markt komt. Verwacht wordt dat het niet de laatste keer zal zijn.