Domino's is Supporter van Schoon

Domino's is Supporter van Schoon

Domino's heeft deze week een intentieverklaring met NederlandSchoon. Domino's maakt zich hard voor een schone omgeving, omdat zij van mening is dat dit een belangrijk onderdeel is van een goede bedrijfsvoering en het de klantbeleving positief beïnvloedt.

Domino’s bekommert zich al langere tijd om een schone omgeving, wat onder andere wordt geuit door schoonmaakacties door medewerkers gedurende de Stuntweken.

Domino’s heeft afgelopen week haar 200ste winkel geopend en is nog lang niet klaar met groeien. Met het groeien van het bedrijf wordt ook de mogelijke hoeveelheid (zwerf)afval groter, het is dan ook een logische stap om Supporter van Schoon te worden.

Stap in de schone richting

‘Hoe groter de groep mensen die het belang inziet van een schone leef- en werkomgeving, des te meer mensen dit ook zullen naleven, ook in de buurt van onze Domino’s winkels’, zegt CEO André ten Wolde. ‘Met het oog op de positieve klantbeleving en de verantwoordelijkheid van Domino’s als organisatie, is dit een stap in de goede, schonere richting.’

Helene van Zutphen, directeur Stichting Nederland Schoon, verwelkomt het Supporterschap van Domino’s: ‘We zijn verheugd dat Domino’s ‘Supporter van Schoon’ is geworden en zich actief gaat inzetten voor een schonere leef- en werkomgeving. Ze laten hiermee hun lokale, regionale en landelijke betrokkenheid zien.’

Maatregelen

Na het tekenen van de intentieverklaring worden de schoonmaakacties tijdens de Stuntweken voortgezet. Er wordt in deze week dagelijks een schoonmaakploeg de straat op gestuurd om de omgeving van de winkel schoon te maken. Daarnaast komt voor iedere winkel een Supporter van Schoon afvalbak te staan en worden gedurende het komende jaar nieuwe initiatieven door NederlandSchoon en Domino’s gezamenlijk opgepakt.

Domino’s is ook op andere vlakken milieubewust. Zo is Domino’s voortrekker binnen de branche van bezorgen per e-bike en e-scooter. Verscheidene vestigingen van Domino’s rijden al volledig met e-bikes. Over het hele land is het wagenpark van Domino’s reeds 30 procent elektrisch en het bedrijf heeft zich als doelstelling gezet tegen het eind van 2016 50 procent van het volledige wagenpark elektrisch laten rijden. Zo is op meerdere vlakken schoon momentum.

Domino’s groeit in Nederland explosief (in april stond de teller nog op 174) en staat met een omzet van 99,2 miljoen euro op plek 18 in de Misset Horeca Top 100 Grootste Bedrijven en Merken.