nieuws

Nummer 3 Cafetaria Top 100: Eetwinkel Polly bindt klanten letterlijk en figuurlijk

Fastfood 1971

‘Wij zijn super trots’, zegt Rob Polman van Eetwinkel Polly in Bemmel. ‘Hoewel hoog gegrepen, was ons doel om derde worden’, vervolgt hij met een grote glimlach. Aandacht voor detail is de kracht van Eetwinkel Polly. ‘We willen geen standaard cafetaria zijn.’

Nummer 3 Cafetaria Top 100: Eetwinkel Polly bindt klanten letterlijk en figuurlijk

‘We doen het graag net even iets anders’, vertelt zoon Jesper Polman. Zo vertelt hij over de ‘goed gesprek-actie’. ‘We hebben natuurlijk veel leuke gesprekken met mensen, maar als we echt een heel leuk gesprek hebben gehad met een klant, dan zeggen we: kijk thuis even op de bon.’ Die klant komt thuis en ziet 10 cent korting op de bon. ‘Het is maar 10 cent, maar de gedachte die je achter hebt gelaten is onbetaalbaar.’

Klanten ketenen

De ondernemers krijgen een nog grotere glimlach als ze vertellen over hun nieuwste actie. ‘Laatst hebben we een ‘Wie is de Mol’- spel gespeeld, waarbij wij vast geketend zaten aan elkaar met touw en los moesten proberen te komen.’ Dat zelfde spel gaan de ondernemers ook in de zaak invoeren. ‘We ketenen twee klanten vast aan elkaar vast en lukt het ze om tijdens de bestelling los te komen, dan krijgen ze het gratis. Is toch leuk? Het zijn de kleine dingen die je moet doen, of je zaak bijzonder te maken’, aldus Jesper.

Bouw je eigen burger

Rob voegt toe: ‘Klanten kunnen bij ons ook hun eigen hamburger samenstellen. Dat is een succes. Het zijn steeds die details’, zegt hij weer. ‘Een frietje serveren we bijvoorbeeld op een mooi bord, inclusief een huisgemaakte salade.’

Onderscheidende snacks

Dankzij zijn ervaring als kok is Polly in staat ambachtelijke en onderscheidende snacks te presenteren. Voorbeelden zijn huisgemaakte kroketten en pulled pork. De hamburger voor de Polly Burger wordt gemaakt door de slager volgens eigen recept.’

Veertig-punten lijst

Als het gaat om het inwerken van het personeel, gaat het bij Eetwinkel Polly ook net even anders. ‘De eerste les is klantvriendelijkheid en hygiëne, maar we hebben ook een hele lijst hangen in de keuken die de medewerkers af moeten lopen tijdens het werk. Maar liefst veertig punten’, vertellen ze lachend.

Wat er op staat? ‘Bijvoorbeeld dat er niet alleen een nieuwe zak in de prullenbak moet, maar dat ook de buitenkant van de bak schoon moet. Wordt dat vergeten, dan zeggen we ‘jongens kijk even naar puntje 39. Als medewerkers het hele lijstje volgen, dan hebben wij niets te klagen’, besluiten ze lachend.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels