Kwalitaria geroemd om burgerconcept

Kwalitaria geroemd om burgerconcept

Kwalitaria heeft de tweede plaats behaald tijdens Foodservice Marketing Awards. Dat heeft de keten te danken aan het burgerconcept dat tot nu toe zeer succesvol is.

Kwalitaria speelt volgens de jury in op de toenemende wens van gasten om verse, gezonde en duurzame maaltijden. Met het burgerconcept spreekt Kwalitaria dan ook een nieuwe doelgroep aan.
De burgers worden gemaakt met vers gehakt van MRIJ-runderen. Kwalitaria kiest voor dit Hollands ras vanwege de smaak, de kleinschaligheid en duurzaamheid. Daarbij hoort een gezondere saus, lekkere toppings en biologisch brood van Hollandse bodem. Het concept is ondersteund met een televisiecommercial, een online campagne en enthousiaste lokale ondernemers die het verhaal achter de burgers vertellen.

De succesvolle introductie van dit burgerconcept werd zeer gewaardeerd door de jury van FoodserviceXS, waardoor Kwalitaria als tweede eindigde in de categorie Activatie, net achter Jacobs Douwe Egberts.

Afzet en naamsbekendheid

Volgens Maaike Huibers, marketeer bij FFC, heeft Kwalitaria een duidelijke strategie. 'We willen als formule graag voorop lopen. Het nieuwe burgerconcept bewijst dat en is nu ook beloond met een mooie prijs. We hebben de afzet van de Kwalitaria-burgers dit jaar met 70 procent zien stijgen. Ook zien we een significante stijging in onze naamsbekendheid en de bezoekintentie. Als formule moet je continu bezig zijn met de steeds veranderende behoeften van de consument om succesvol te blijven.'