Ontbijtmenu houdt omzet in VS overeind

In de Verenigde Staten viel de vergelijkbare omzetgroei terug van ruim 5 naar minder dan 2 procent. De toename is daar vooral te danken aan de aanhoudende populariteit van het ontbijtmenu dat de hele dag door wordt aangeboden.

Verbeterplan blijft vruchten afwerpen bij McDonald’s

’s Werelds grootste hamburgerketen kampte lange tijd met toegenomen concurrentie van andere fastfoodketens met een gezonder imago. Met een omvangrijk verbeterplan wist het bedrijf de verkopen afgelopen jaar echter weer op te krikken. Volgens topman Steve Easterbrook ligt McDonald’s op koers met het doorvoeren van verbeteringen en daarmee de versterking van de concurrentiepositie.

Wisselkoerseffecten zorgen voor dalende omzet

In totaal zette de keten 6,3 miljard dollar aan omzet in de boeken, 4 procent minder dan een jaar eerder. Die afname ontstond vooral door wijzigingen in het aantal restaurants en wisselkoerseffecten. De winst viel 9 procent lager uit op 1,1 miljard dollar.

McDonald’s grootste horecabedrijf van Nederland

In Nederland is McDonald’s het grootste horecabedrijf. Uit de jaarlijkse top honderd van het blad Misset Horeca blijkt dat de voorsprong van de onderneming op de concurrentie verder gegroeid is. Bekijk de top tien van de ranglijst hier >>>