De nieuwe onderneming is eigendom van én wordt gerund door vijf master franchisenemers uit Groot-Brittannië. Verenigd Koninkrijk: Tim O´Hern, senior vice president & chief development officer: 'We hebben nu bijna 4900 restaurants in 40 landen, waaronder meer dan 1500 internationale restaurants, en we zijn erg trots om Nederland als nieuwste land aan ons portfolio toe te voegen.'
Uitbreiding Europa
De opening van de Nederlandse Papa John’s vestiging is onderdeel van de verdere uitbreiding in Europa. Papa John’s International heeft momenteel 320 restaurants in het Verenigd Koninkrijk, vier in Spanje en een in Frankrijk en is op zoek naar potentiële franchisenemers in België, Duitsland, Polen en Tsjechië.
'Betere pizza'
Papa John’s opende in 1984 zijn deuren met als doel: betere pizza. Dit is verwerkt in het concept ‘Better Ingedriënts. Better Pizza', waarbij ingrediënten 'van de hoogste kwaliteit' worden gebruikt in en op de pizza: vers, met de hand gedraaid deeg, verse verpakte tomaten, vlees en worst en verse groenten die worden geleverd vanuit de hele wereld.
Pizza's voor Nederland
Speciaal voor de Nederlandse consument komt Papa John’s met drie pizza’s: Fraiche Sensation, Chicken Shoarma en Special 4 Cheese (Goudse kaas, Belegen kaas, Old Amsterdam kaas en Mozzarella). Het restaurant is dagelijks van 11.30 uur tot 23.00 uur geopend.