Domino's neemt bestellingen aan via Facebook Messenger

Domino's neemt bestellingen aan via Facebook Messenger

De Amerikaanse pizzabezorger Domino's voegt een nieuwe bestelmogelijkheid toe aan zijn diensten. Het bedrijf gaat via een geautomatiseerd systeem bestellingen accepteren via de chatdienst van Facebook.

Klanten kunnen zoeken naar Domino's en het gesprek openen met een emoji van een pizza.

De dienst is volledig geautomatiseerd. Klanten krijgen een reactie van een bot. Ze kunnen daarbij een nieuwe bestelling plaatsen, oude bestellingen herhalen of vragen hoe het met hun bestelling staat.

'We weten dat consumenten heel veel via messaging met elkaar communiceren, dus wisten we dat we die mogelijkheid moesten toevoegen voor bestellingen', zegt chief digital officer Dennis Maloney van Domino's in een toelichting.

Het pizzabedrijf geldt als innovatief als het aankomt op de invoering van nieuwe technieken. Eerder al behoorde Domino's tot de eerste ondernemingen die bestellingen ging accepteren die werden gedaan via Amazon Echo en Apple Watch.

In Nederland kunnen klanten van Domino's sinds begin deze zomer hun pizza per sms bestellen. Nadat dit in Amerika en Australië werd geïntroduceerd, is het bestellen per sms nu ook uitgerold naar Nederland.

Top 100 Grootste Bedrijven

In Nederland is Domino's Pizza de nummer 18 in de Misset Horeca Top 100 van 2016 van Grootste bedrijven en merken. Er zijn ruim 175 vestigingen in ons land met een gezamenlijke omzet van bijna 100 miljoen in 2016.