Populaire saus van snackbar Kruimeltje landelijk uitgerold

Populaire saus van snackbar Kruimeltje landelijk uitgerold
Gerda de Reus en Stephan van Leest met de Bikkelsaus. Foto: Diederik van der Laan.

Gasten van snackbar Kruimeltje in Krimpen aan den IJssel bestellen geen frietje met mayonaise, maar een frietje kruimelsaus. Eigenaar Gerda de Reus heeft Remia ervan weten te overtuigen om haar saus landelijk te introduceren, en dat gebeurde tijdens de Horecava.

De Reus is een jaar geleden begonnen met experimenteren voor ene nieuwe saus. 'Ik maak heel vele sauzen zelf. Eigengemaakte producten, dat is je kracht. Je moet met iets speciaals komen wil je mensen aan je binden', vertelt de ondernemer tijdens de introductie op de Horecava.

Kruimelsaus

De saus is al een tijdje populair onder de gasten van Kruimeltje, maar in Krimpen aan den IJssel heet hij kruimelsaus. 'Vijf tot acht liter in de week is heel normaal. Ze vragen niet meer om een frietje mayonaise, maar een frietje kruimelsaus.'

Bikkelsaus

Remia heeft de saus nu geïntroduceerd als Bikkelsaus. We zien dat heel veel ondernemers nieuwe producten ontwikkelen, maar het gebeurd maar zelden dat iemand een saus maakt waarvan wij denken dat we het landelijk neer kunnen zetten', zegt Stephan van Leest van Remia, die de saus als eerste proefde bij Kruimeltje. 'Binnen no time was het bakje leeg. Hij eet gewoon lekker door, hij is lekker fris. Ik nam de saus mee naar collega's die 'm ook opaten, net als de directeur van Remia en zijn kinderen. Toen hebben we besloten om het op te pakken.' De saus is over ongeveer zes weken leverbaar, meldt Remia.

Aandacht

Wat maakt de saus dan lekker? De Reus is er geheimzinnig over. Verse kruiden en een gesnipperd uitje, dat is alles wat ze verklapt. De Reus is in ieder geval blij met de aandacht voor de saus en haar zaak. 'Ik merk dat nu al. Er is heel veel concurrentie in Krimpen aan den IJssel, mensen hebben veel keuze. Dus misschien is dit wel net dat zetje.'