nieuws

Krokodel gaat internationaal verder als ‘Krodel’

Fastfood 14

De succesvolle Krokodel gaat de grens over. De mannen achter de nieuwe snack Guillaume de Beer, Jeroen Balkenende en Freek Haverman zien tot hun grote genoegen dat de mix van kroket en frikandel ook in België scoort. ‘We hebben alleen de naam moeten aanpassen om verwarring te voorkomen.’

Krokodel gaat internationaal verder als ‘Krodel’

Na de introductie van de Krokodel afgelopen januari tijdens de Horecava konden de Bredase uitvinders Guillaume de Beer, Jeroen Balkenende en Freek Haverman nog niet vermoeden dat de snack een paar maanden later al in België verkocht zou gaan worden. ‘In Nederland is de Krokodel nu al een maand echt te verkrijgen en hij is populair in de snackbar, de snack heeft zelfs al een eigen lied. Hoe gaaf dat de snack nu ook in heel België te koop is?’ aldus Freek Haverman. Chefkok Guillaume de Beer: ‘Afgelopen week zijn we langs Nick Bril van sterrenrestaurant The Jane gegaan in Antwerpen en die vond hem heel lekker. Dat is echt een mooi compliment om te horen van een van de beste koks van Europa.’

Lees ook: Topchef Guillaume de Beer helpt bij nieuwe snack Krokodel

Krokodel wordt krodel

De Krokodel ondergaat een kleine transformatie op de Belgische markt, daar gaat de snack Krodel heten. ‘Daar is voor gekozen na overleg met de Belgische

Krokodel

De uitvinders: vlnr. Freek Haverman, Guillaume de Beer en Jeroen Balkenende

collega’s van Beckers, die de productie voor zijn rekening neemt. Er is in België namelijk een snack die qua naam erg lijkt op de Krokodel. Omdat we verwarring willen voorkomen hebben we gekozen voor een verkorte versie van de Krokodel: de Krodel en de Krodelletjes, de borrelplankvariant. Die laatste komen in Nederland ook onder die naam op de markt, omdat dit lekker klinkt. Voor de rest verandert er niks aan de receptuur.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels